امروزه عکاسی محصول برای یک کسب و کار، نه یک مزیت بلکه یک الزام به حساب می آید. وجود عکس های یونیک و جذاب از محصولات شما، راه جذب مشتری را هموار میکند. عکاسی از محصولات را به طور کلی میتوان به دو دسته عکاسی محصول و عکاسی با پسزمینه (in context) تقسیم کرد.
در عکاسی محصول، محصولات در یک زمینه تک رنگ (معمولا سفید) و بدون هیچگونه سایهای نمایش داده میشوند. این در حالی است که در عکاسی با پسزمینه کالاها در محیط و در حین استفاده ثبت میگردند. هر کدام از این انواع عکاسی مزایای خاص خود را دارند و اگر در جای درست استفاده شوند میتوانند به ارائه مناسب و فروش بیشتر محصولات کمک کنند.
یکی از رازهای موفقیت هر فروشگاه آنلاین در اولین تأثیری است که بر ذهن مشتریان میگذارد. از مهمترین عواملی که میزان این اثرگذاری را مشخص میکند کیفیت تصاویر گرفته شده از محصولات است. حتی بهترین محصولات نیز اگر به خوبی ارائه نشوند، با ریسک مورد توجه قرار نگرفتن و فروش پایین مواجه خواهند شد. عکاسی محصول یکی از انواع عکاسی تبلیغاتی است که میتواند در ارائه باکیفیت و حرفهای کالاهای مختلف در فروشگاههای آنلاین بسیار مفید باشد.